3 tehnici utile pentru a evalua obiectivele în Business Analysis

În ultimii ani, în România, domeniul analizei de business a luat amploare, datorită importanței pe care o prezintă pentru mediul de afaceri. Cu siguranță că rolul unui business analyst este semnificativ pentru evoluția unei companii, de aceea fiecare specialist din acest domeniu ar trebui să-și optimizeze în permanență tacticile folosite.

De altfel, fiecare analyst de business care ar vrea să avanseze în carieră ar trebui să aprofundeze cât mai bine cunoștințele și să fie întotdeauna la curent cu toate noutățile specifice acestei discipline. Domeniul este destul de vast, iar pentru a te asigura că stăpânești foarte bine fundamentele analizei de business ai putea opta pentru singurul curs din România acreditat de Institute of Leadership and Management (ILM) din UK, organizat de compania Edu Eupc. Cursul se numește Analiză de Business Fundamentals, iar metodele de învățare sunt întemeiate pe abordarea practică care include o serie de analize, exerciții și studii de caz, care te pot ajuta să obții certificarea necesară.

Pentru a-ți îndeplini obiectivele de business, e necesar să aplici anumite tactici și strategii pe care le-ai învățat în decursul anilor de experiență.

Iată câteva tehnici care îți pot fi de folos în domeniul Analizei de business și care se află în  strânsă legătură cu setarea obiectivelor de business.

  1. Fixarea unor obiective de tip SMART

Acronimul SMART indică faptul că obiectivele sunt:

Specifice – oferă informații despre caracteristicile specifice unui anumit obiectiv – prin urmare, nu va fi loc de interpretări. De exemplu, setarea unui obiectiv de tipul creșterea cifrei de afacerei este vag deoarece nu dă posibilitatea unei forme de evaluare. Pentru ca acest obiectiv să fie specific ar trebui o formulare de genul acesta: „creșterea cu 15% a cifrei de afaceri pe o perioadă de 6 luni…”

Măsurabile – constau în identificarea unor aspecte cantitative și calitative ale unui obiectiv care pot fi evaluate cu anumite unități de măsură cunoscute. Așadar, atașând cifre concrete obiectivelor, se poate monitoriza progresul. Pentru a vedea în mod concret dacă un obiectiv este sau nu măsurabil, ar trebui să răspundă la întrebări precum: Cât de mult(ă), cât de mulți(e), Când voi ști dacă a fost îndeplinit?

Accesibile – acestea sunt obiective realizabile în conformitate cu resursele disponibile și cu capacitatea dată. În multe situații, se întâmplă ca obiectivele stabilite să fie nerealizabile, fie din cauza unor considerente financiare, de timp sau care vizează abilitățile manageriale.

Relevante – se referă la impactul pe care trebuie să îl aibă realizarea obiectivului asupra afacerii. În acest caz, îndeplinirea unui obiectiv trebuie să aibă o contribuție majoră la atingerea unui obiectiv mai mare în general.

Încadrate în timp – intervalul de timp în ceea ce privește atingerea finalității trebuie să fie bine definit.

  1. Swot Analysis

Analiza SWOT este una dintre tehnicile esențiale în Analiza de business deoarece oferă posibilitatea de a evalua în amănunt modul în care se vor derula proiectele pentru a obține cele mai bune rezultate.

SWOT este acronimul de la Strenghts (Puncte tari),Weaknesses (Puncte slabe), Opportunities (Oportunități), Threats (Amenințări). Un avantaj deosebit de important pe care îl oferă această analiză constă în faptul că situația poate fi analizată atât pe plan extern, cât și pe plan intern.

  1. Tehnica Five Whys

Această tehnică nu trebuie luată în considerare ad litteram, cu alte cuvinte, un business analyst nu trebuie să se întrebe de cinci ori „de ce”, ci trebuie să afle care sunt problemele și cauzele. Prin urmare, această tehnică este construită pe o relație cauză-efect și poate avea la bază 5 pași – Define, Measure, Analyze, Improve, Control.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *