Cum diferentiati “anvelopele de teren” pentru vehicule 4×4

Acest articol isi propune sa va aduca informatii folositoare despre tipurile de anvelope destinate echiparii de vehicule 4×4. Dupa cum bine stiti, exista pe piata modele de autovehicule SUV compacte, urbane, dar si masini 4×4 la bordul carora poti experimenta senzatiile si adrenalina pe care doar o aventura reala in off-road ti le poate oferi. Este, asadar, logic faptul ca o anvelopa 4×4 pentru un vehicul de oras difera mult de una destinata pentru rularea pe suprafete pline de noroi, de exemplu.

Iata, pe scurt, si categoriile de anvelope 4×4 cu notatiile specifice, alaturi de principalele lor proprietati:

  • AT – All Terrain

50% onroad / 50% offroad – veti intalni acest marcaj la cauciucurile 4×4 proiectate special pentru a asigura performante bune atat pe asfalt, cat si in offroad.

Anvelopele AT dispun de un design gandit anume pentru a facilita rularea in multiple conditii intalnite pe traseele offroad, dar care simultan permite performante satisfacatoare pe strada. Specialistii in domeniu va recomanda modelul Goodyear Wrangler AT/SA dotat cu tehnologia DuPont™ Kevlar® pentru o rezistenta sporita la socuri si zgarieturi si o rulare mai silentioasa.

Anvelopele din gama All Terrain ot fi recunoscute dupa profilul agresiv si o distanta mai mica intre rizuri ca la un cauciuc MT, furnizand in consecinta un zgomot mai redus la mersul pe strada decat la cauciucurile M/T pentru noroi.

Spre deosebire de anvelopele obisnuite pentru turisme, AT-ul este fara indoiala mai zgomotos, dar compenseaza printr-un comportament in conditii diversificate: drumuri cu pietre, nisip, cateodata chiar si noroi, asigurand un nivel decent al tractiunii inclusiv pe asfalt. Un inconvenient ar putea fi rularea prin noroi, din cauza rizurilor care fac parte din design si se incarca rapid cu noroi, fapt ce scade nivelul de tractiune. In concluzie, anvelopele AT sunt indicate pentru dotarea vehiculelor folosite zilnic in oras sau in regim de autostrada, care ocazional circula si pe trasee off road.

  • HT, respectiv H/T – (Highway Terrain) – semn specific cauciucurilor 4×4, 80% onroad.
  • M/T – Mud Terrain

80% offroad – proiectate anume pentru rularea prin noroi. Promit un comportament bun si in medii cu stanci, pe drumuri cu pietris sau pe trasee forestiere.

Inconvenientul de care se plang majoritatea soferilor referitor la anvelopele MT, al caror design deifera de la brand la brand, consta in modestele performante pe drum asfaltat, mai ales pe vreme ploioasa. Acest fapt se datoreaza profilului care diminueaza considerabil suprafata de contact cu solul.

Nu uitati ca aceste cauciucuri MT pot deveni periculoase in alte medii decat pe cele pentru care au fost destinate. De pilda, la deplasarea pe suprafete alunecoase, pe zapada batatorita si strat de gheata. Iar faptul ca anvelopele MT se uzeaza mai rapid spre deosebire de cele AT nu este un mit, in special dupa o utilizare indelungata.

Un comentariu la „Cum diferentiati “anvelopele de teren” pentru vehicule 4×4

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *