In momentul in care iti deschizi o firma, trebuie sa te gandesti la foarte multe aspecte ce tin de administrarea acesteia. Cu cat firma este mai mare, cu atat si problemele, dar si responsabilitatile sunt mai multe. In plus, se intampla adesea, ca proprietarii firmelor sa fie pusi in situatii diverse de a schimba proceduri, de a angaja oameni pentru posturi impuse prin lege sau de a schimba anumite aspecte din organizare. Anul acesta s-a produs o astfel deschimbare, atunci cand a intrat in vigoare noul Regulament pentru protectia datelor. Acesta este un Regulament aplicat in Europa inca din 2016, cu privire la protectia datelor cu caracter personal. Aceasta lege a fost facuta cu scopul de a impiedica transmiterea anumitor date personale la terti, fara acordul persoanei in cauza si din multe alte motive, toate cu scopul de a da mai mult control fiecarui individ asupra acestor informatii.
Acelasi Regulament a trebuit sa il implementez si eu. Detin un call center in care lucram cu foarte multe date personale. In momentul in care am fost anuntat ca va trebui sa numesc un responsabil cu aplicarea acestui Regulament, am inceput sa ma gandesc ce fel de persoana din firma mea ar fi mai indicata. Am discutat cu angajata de la Resurse Umane si aceasta mi-a indicat pe unul din oamenii care lucra la noi de ceva timp. Avea ceva experienta in calculatoare, deoarece terminase o facultate cu profil informatic. Insa, mai erau unele aspecte pe care trebuia sa le implementam. GDPR-ul, pe langa utilizarea anumitor programe si date, presupune si cunoasterea legislatiei in cauza. De aceea, am hotarat ca cel mai bine ar fi sa il trimit la cursuri GDPR.
Pe internet am gasit foarte multe anunturi, insa doar la cursuriautorizate.eu am descoperit ceea ce imi trebuia pentru a fi sigur ca angajatul meu va avea parte de toate informatiile necesare.
Am aranjat ca echipa ce tine astfel de cursuri sa vina in compania noastra pentru a tine acest training la care imi doream sa participe angajatul meu. In plus, am decis sa asist si eu. Am avut parte de traineri profesionisti si cu experienta. Astfel, in cadrul cursului am invatat ce presupune modul de gestiune si prelucrare a datelor personale ale anagajatilor. Desigur, aceasta este o descriere pe scurt, deoarece aplicarea Regulamentului este caracterizata de un proces mult mai complex. Un responsabil GDPR trebuie sa se asigure ca datele cu caracter personal sunt transferate pentru un interes legal si nu in alte scopuri. Responsabilul GDPR trebuie sa analizeze daca persoanele care lucreaza in cadrul institutiei pot sau nu sa fie identificate pe baza informatiilor detinute si sa se asigure ca toti angajatii cunosc acest regulament. In plus, persoana responsabila va fi puntea de legatura intre companie sau institutie si autoritatea competenta. Aceasta va da, de fiecere data cand va fi cazul, un raport detaliat cu orice informatie ceruta de catre autoritatile competente.
Cursul a fost foarte interesant si am aflat multe lucruri ce tin de legislatie sau diverse programe. Dupa participare, angajatul desemat a primit o autorizatie acreditata si noul job a fost al lui. Acum stau linistit, deoarece call center-ul meu respecta legislatia in vigoare.