Prieteniile la locul de munca:  AVANTAJE si DEZAVANTAJE

45834519 – designer teamwork brainstorming planning meeting concept

Ar trebui sa ma imprietenesc cu colegii de la serviciu? Aceasta este o intrebare pe care foarte multi angajati si-o pun, atunci cand isi schimba locul de munca si se vad nevoiti sa se adapteze intr-un alt mediu de lucru. Insa opiniile sunt impartite, iar unii specialisti in resurse umane considera benefice relatiile apropiate dintre angajati, in timp ce altii sunt de parere ca sunt mai multe dezavantaje pentru companie decat avantaje. Din acest motiv, in acest articol, vor fi prezentate, succint, cele mai importante aspecte despre prieteniile la locul de munca.

Iata care sunt avantajele si dezavantajele relatiilor apropiate dintre angajati:

Avantaje

  • Cu siguranta, cei care si-au creat un mediu relaxant de lucru sunt mult mai productivi, comparativ cu aceia care nu discuta absolut deloc pe parcursul zilei cu colegii. Apoi, odata ce oamenii se imprietenesc, au tendinta de a-si oferi ajutorul, indiferent de situatiile dificile pe care ceilalti la intampina, iar acest lucru se intampla si la birou.
  • In plus, datorita relatiilor bune dintre ei, acestia reusesc sa fie si foarte organizati. De exemplu, pentru obiectele necesare la serviciu, se intocmeste o lista pentru ca fiecare sa obtina ceea ce are nevoie. De altfel, dosarele si cutiile de arhivare sunt extrem de importante, iar acestea se comanda online direct pe site, Absolut Office fiind unul dintre partenerii de incredere ai acestora! De aici se pot comanda toate accesoriile necesare pentru birouri!
  • De asemenea, cei care reusesc sa se imprieteneasca sunt mai uniti. Astfel, de ziua de nastere a unui coleg se mobilizeaza pentru a-l impresiona placut si chiar de sarbatori, cand se organizeaza Secret Santa. Bineinteles, de cele mai multe ori, acestia se axeaza pe cosuri cu cadouri sau sticle de vin, precum cele de aici: Vinexpert.ro/cadouri/ ,  intrucat sunt foarte apreciate, datorita faptului ca sunt alcatuite din mai multe produse, frumos aranjate si cu gusturi deosebite.

 

  • Cei care isi fac prieteni foarte buni intr-o companie, cu greu pleaca din cadrul acesteia. Se pare ca tot mai multi renunta la joburi platite mai bine pentru ca le-ar fi greu sa se adapteze intr-un nou mediu de lucru si sa o ia de la zero in relatiile cu ceilalti angajati. In plus, ei se simt mai atasati si mai implicati in treburile zilnice, atunci cand au la serviciu prieteni.

Dezavantaje

  • Fara indoiala, un manager care se imprieteneste cu angajatii sai va avea o misiune dificila in cazul in care unul dintre ei nu isi face bine treaba si se va vedea nevoit sa il concedieze.
  • Pe de alta parte, unii angajati ar putea profita de relatiile bune cu ceilalti pentru a-si face treaba mai putin si pentru a lasa pe umerii lor task-urile dificile.
  • Un alt dezavantaj vine din faptul ca, la un moment dat, ar putea aparea un conflict deschis intre prieteni, iar toti colegii vor avea de suferit din cauza atmosferei care se va transforma din destinsa in una foarte tensionata.

Prin urmare, la locul de munca o persoana trebuie sa gaseasca un echilibru: sa vorbeasca cu toti colegii si sa fie amabila, dar sa stie ca exista anumite limite pe care nu trebuie sa le depaseasca!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *